poniedziałek, 31 stycznia 2011

Luksusowy papier toaletowy




















- Prędzej czy później wszystkie gazety kończą w toalecie - mówi Maurizio Cattelan, tłumacząc tytuł swojego magazynu. Już w piątek będzie go można kupić w księgarni Centrum Sztuki Współczesnej (cena: 10 euro), a może nawet uzyskać autograf artysty, który choć nie przemówi publicznie, będzie na promocji obecny (jest jak Andy Warhol, nie cierpi wywiadów i publicznych wystąpień, ale w kuluarach podobno bryluje). 

















Przyjeżdża do Warszawy na zaproszenie przyjaciela Fabio Cavalucciego, dyrektora Centrum Sztuki Współczesnej. I to tu zaprezentuje świeżutki, pachnący jeszcze farbą drukarską drugi numer „Toilet Paper”. Ten magazyn, który nazywa  „czasopismem nowej generacji” robi wspólnie z fotografem mody i celebrytów Pierpaolo Ferrarim (portret Cattlelana jego autorstwa powyżej). 














„Toilet Paper” składa się wyłącznie ze zdjęć, w oryginalny sposób łączy w sobie estetykę sztuki surrealistycznej i reklamy. Mamy tu twarz pozbawioną nosa, dłoń ociekającą krwią, mężczyznę przebranego za zakonnicę, wstrzykującego sobie narkotyk. - A każda z tych fotografii mogłaby potencjalnie sprzedawać jakiś produkt - mówi kuratorka CSW Justyna Wesołowska. - Cattelan prowokuje środowisko poważnych krytyków sztuki i wydawców ambitnych magazynów. Próbuje zbudować pomost między tzw. fotografią komercyjną i sztuką. Trafia na podatny grunt, bo w Polsce wciąż albo się jest fotografem-artystą, albo fotografem reklamowym - dodaje Wesołowska.
Tym ciekawsza może być piątkowa dyskusja w Laboratorium CSW (o godz. 18), w której wezmą udział: Anda Rottenberg , Karolina Korwin-Piotrowska, Mirosław Bałka, Tomasz Kowalski i Pierpaolo Ferrari, a poprowadzą Anna Theiss i Adam Mazur. Dodatkową atrakcją będzie premiera telewizji internetowej CSW Zamek Ujazdowski - OBIEG TV. Transmisję z premiery „Toilet Paper” można będzie śledzić na żywo na www.obieg.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz